søndag 30. august 2009

Z

1abcz002

Ja, dette var ikkje enkelt. Kan vel av og til lure på kvifor vi ha Z i alfabetet vårt…

Visste de at Z faktisk var ute av alfabetet ei stund? Z var den sjuande bokstaven i det latinske alfabetet – stod på plassen som G har no. Men så fann romerane ut at dei ikkje trengte Z, tok han ut og sette ein G der i staden. Etter ei stund fann dei ut at dei trengte Z likevel, men då var den sjuande plassen opptatt av G – så Z måtte plasserast til slutt i alfabetet i staden. (Nyttig informasjon frå Wikipedia.)

Men vi har jo tre bokstavar til, så Z treng ikkje vere sist hos oss.

-----------------------

Men over til noko om Z…

Ei bok eg las då eg var liten var boka Trollkrittet.

Den er skreven av Zinken Hopp.

Korleis kunne nokon ha eit slikt namn, tenkte eg då. Og var det ei dame eller ein mann? Eg fekk nok aldri undersøkt dette noko nærmare, men no tar det ikkje lang tid å finne ut.

Zinken Hopp var ei dame og heitte eigentleg Signe Marie Brochmann. Ho var forfattar, gjendiktar og omsettjar. Ho skreiv fleire barnebøker, og er mest kjend for Trollkrittet som kom ut i 1948. Trollkrittet er eit høgdepunkt i norsk nonsenslitteratur (og visst inspirert av Alice i Eventyrland). (Endå meir nyttig informasjon frå Wikipedia.)

Skulle gjerne hatt med eit bilde av boka her, men eg fann ho ikkje i dag. De får ta ein tur til biblioteket de som ikkje har lest ho endå.

Meir om Z her.

3318690925_099f86f0a1[1]

2 kommentarer:

  1. Hei jeg et er gammel nok til å ha lest Zinken Hopp som barn . Det var min tantes böker mulig hun hadde de etter mor dessverre tok noen feil eske da mormor flyttet så bökene ble kasta og noen gamle bladet pakka bort men noen av de fikk jeg för hun flytta . Jeg husker jeg hatet Polyanna som var så prektig . Morsom blogg jeg fant et annet sted . Hvor melder en seg på Psy it forward da ? Som var en vakker film med höy kleeneks faktor og vakker filmmusikk . Calling all Angels . Den " leken " med 3 ting kunne jeg tenke meg det er mer moro gi enn få av en grunn og her gleder en jo Mange . Takk for titten yror jeg legger deg som följer så du ikke forsvinner . F.

    SvarSlett
  2. Dette om Zinken Hopp visste jeg og Tollkrittet er lest for 100 år siden, men dette du skrev om bokstaven Z, er nytt for meg.
    Så lærte jeg noe i dag også:)

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails